خادم الشریعه نایب قهرمان جایزه بزرگ شطرنج بانوان جهان شد

تاریخ ثبت: 1394/11/26

خادم الشریعه نایب قهرمان جایزه بزرگ شطرنج بانوان جهان شد

بانوی شطرنج‌باز ایران به عنوان نایب قهرمانی رقابت‌های جایزه بزرگ شطرنج بانوان جهان دست یافت.

به گزارش ورابط عمومی فدراسیون شطرنج ، رقابتهای جایزه بزرگ شطرنج بانوان جهان با نایب قهرمانی نماینده شایسته کشورمان به پایان رسید. در دور پایانی این رقابتها که از ساعت 12 روز سه شنبه 4 اسفند آغاز شد سارا سادات خادم‌الشریعه نماینده شایسته کشورمان به مصاف ناتالیا ژوکووا قهرمان حال حاضر زنان اروپا رفت و با وجود ارائه دیداری پایاپاینتیجه را واگذار کرد اما موفق شد با 7 امتیاز پس از ونجون جوی چینی به عنوان نایب قهرمانی دست پیدا کند.

شوئه ژائوی چینی نیز با 7 امتیاز در رده سوم جدول جای گرفت.

این نتیجه تاریخ ساز در حالی رقم خورد که خادم الشریعه در 11 دور مرحله دوم مسابقه‌های گرندپری که به میزبانی ایران برگزار شد با کسب 4 پیروزی، شش تساوی و تنها یک باخت عملکردی خیزه کننده داشت.

خادم الشریعه در دورهای اول تا پنجم به پنج تساوی رسید. در دور ششم مقابل باتسیاشویلی پیروز شد. در دور هفتم مقابل ولنتینا گونینا به برتری دست یافت و در دور هشتم مقابل هومپی کونرو نفر دوم رنکینگ جهانی به تساوی دست یافت. در دور نهم نیز برابر استفانوا قهرمان سابق جهان پیروز شد. در دور دهم ژایو از چین که تا دیروز (دوشنبه) صدرنشین بود مقابل نماینده ایران متحمل شکست شد.

مرحله دوم رقابت های گرند پری با حضور 12 شطرنجباز برتر جهان از 22 بهمن ماه تا امروز چهارم اسفندماه به میزبانی ایران برگزار شد.

عملکرد بی نظیر خادم الشریعه در جایزه بزگ شطرنج بانوان جهان/ صدرنشین جدول هم به سارا باخت

سارا سادات خادم الشریعه نماینده شطرنج کشورمان در رقابتهای جایزه بزرگ شطرنج بانوان جهان با پیروزی ارزشمند مقابل شوئه ژائو به امتیاز صدر جدول رسید.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، دور دهم رقابتهای جایزه بزرگ شطرنج بانوان جهان با پیروزی سارا سادات خادم الشریعه نماینده شایسته کشورمان مقابل شوئه ژائو صدرنشین جدول رقابتهای و قهرمان سابق دختران جهان به پایان رسید.

رقابتهای این دور با حضور گرم دکتر طباطبایی مدیر کل دفتر استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان و دکتر افتخاری مدیر کل دفتر نظارت و برنامه ریزی وزارت ورزش و جوانان همراه بود.

 

خادم الشریعه با کسب این امتیاز ارزشمند موفق شد به امیتاز صدر جدول دست پیدا کند و شانس قهرمانی خود را بیش از پیش بالا ببرد. ونجون جو از چین نیز با 7 امتیاز دیگر رقیب خادم الشریعه در صدر جدول است.

در دیگر دیدارهای دور دهم، آنتوانتا استفانوا و والنتینا گونینا به نتیجه تساوی رضایت دادند. ناتالیا ژوکوا مقابل ناتالیا پوگونینا به برتری رسید.نانا زاگنیدزه مقابل ونجون جو شکست خورد.دروناوالی هاریکا و پیا کراملینگ به تساوی رسیدند و نینو باتسیاشویلی و هومپی کونرو نیز مساوی کردند.

خادم الشریعه فردا در دور پایانی رقابتها از ساعت 12 به مصاف ناتالیا ژوکوا از اوکراین می رود.

گفتنی است مراسم اختتامیه و اعلام قهرمان رقابتهای جایزه بزرگ شطرنج بانوان جهان از ساعت 17 تا 19 در سالن غدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب برگزار می شود.

درخشش نماینده شایسته ایران در جایزه بزرگ شطرنج بانوان جهان/ قهرمان سابق جهان مغلوب خادم الشریعه شد

نماینده کشورمان در دور نهم رقابتهای جایزه بزرگ شطرنج بانوان جهان به یک پیروزی ارزشمند دیگر این بار در برابر آنتوانتا استفانوا قهرمان سابق بانوان جهان دست پیدا کرد.

 به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، نهمین دور از رقابتهای شطرنج جایزه بزرگ بانوان جهان که به میزبانی استان تهران در حال پیگیری است با حضور دکتر محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان و رباب شهریان معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان و همچنین حضور دکتر نصرالله سجادی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان آغاز شد.

سارا سادات خادم الشریعه نماینده شایسته کشورمان در این مرحله موفق شد به یک پیروزی ارزشمند مقابل آنتوانتا استفانوا قهرمان سابق بانوان جهان دست پیدا کند.

عملکرد درخشان سارای شطرنج ایران وی را تا رده چهارم جدول(هم امتیاز با رده سوم)  و با فاصله تنها نیم امتیاز با صدر جدول، بالا آورد و وی یک نورم استاد بزرگی آقایان را نیز کسب کرد.

در دیگر دیدارهای دور نهم، دروناوالی هاریکا مقابل نینو باتسیاشویلی به نتیجه تساوی رسید. پیا کراملینگ مقابل نانا زاگنیدزه به پیروزی رسید. ونجون جو و ناتالیا ژوکوا به نتیجه تساوی رضایت دادند.

همچنین ناتالیا پوگونینا مقابل شوئه ژائو شکست خوردو هوکپی کونرو نیز در برابر والنتینا گونینا به برتری رسید.

خادم الشریعه در دور دهم از ساعت 15 فردا به مصاف شوئه ژائوی چینی  قهرمان سابق دختران جهان و قهرمان سابق شطرنج برق آسای آسیا می رود.

تساوی ارزشمند سارا سادات خادم الشریعه مقابل بانوی شماره دو شطرنج جهان

نماینده شایسته شطرنج کشورمان در دور هشتم رقابتهای جایزه بزرگ شطرنج بانوان جهان مقابل هومپی کونرو بانوی شماره دو شطرنج جهان به یک تساوی ارزشمند دست پیدا کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، دور هشتم رقابتهای جایزه بزرگ شطرنج بانوان جهان از ساعت 15 امروز 30 بهمن آغاز شد و سارا سادات خادم الشریعه نماینده شایسته کشورمان موفق شد هومپی کونرو بانوی شماره 2 شطرنج بانوان جهان را متوقف کند.این ششمین تساوی ارزشمند نماینده شایسته کشورمان است.

در دیگر دیدارهای امروز نینو باتسیاشویلی از گرجستان مقابل والنتینا گونینا از روسیه شکست خورد. آنتوانتا استفانوا از بلغارستان در برابر ناتالیا پوگونینا از روسیه به برتری رسید. شوئه ژائو از چین و ونجون جو دیگر هموطن وی به نتیجه تساوی رضایت دادند.

همچنین ناتالیا ژوکوا از اوکراین مقابل پیا کراملینگ از سوئد شکست خورد و نانا زاگنیدزه گرجستانی در برابر دورناوالی هاریکا از هندوستان به پیروزی دست پیدا کرد.

فردا اول اسفند ماه روز استراحت این دیدارهاست.

سارا سادات خادم الشریعه نماینده شایسته کشورمان در پایان دور هشتم با دو پیروزی و شش تساوی  و کسب 5 امتیاز همچنان در جایگاه پنجم جدول قرار دارد.

تداوم درخشش نماینده ایران در جایزه بزرگ شطرنج بانوان جهان/ خادم الشریعه قهرمان سابق شطرنج جهان را شکست داد

سارا سادات خادم الشریعه موفق شد در دور هفتم رقابتهای جایزه بزرگ شطرنج بانوان جهان به یک پیروزی ارزشمند دیگر دست پیدا کند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، در ادامه رقابتهای جایزه بزرگ شطرنج بانوان جهان  سارا سادات خادم الشریعه نماینده شطرنج کشورمان موفق شد به یک پیروزی ارزشمند دیگر این بار در برابر والنتینا گونینا قهرمان سابق شطرنج برق آسای جهان و قهرمان سابق بانوان اروپا دست پیدا کند.

خادم الشریعه در پایان دور هفتم با کسب 2 پیروزی و 5 تساوی با 4/5 امتیاز در رده پنجم جدول قرار دارد.

در دیگر دیدارهای امروز نانا دزاگنیدزه از گرجستان و قهرمان گرند پری زنان در سال 2010 برابر مینوباتسیاشویلی از گرجستان نائب قهرمان زنان اروپا در سال 2015 به پیروزی دست یافت.


درونا والی هاریکا از هند قهرمان دختران جوانان جهان در سال 2008 و قهرمان زنان آسیا درسال 2011 برابرناتالیا ژوکوا از اکراین قهرمان زنان اروپا در سال 2015تساوی کرد.


همچنین پیا کراملینگ از سوئد ،قهرمان زنان اروپا در سال 2003 و 2010 و نفر اول در فهرست زنان سیده در سال های 1984 تا 1985، مغلوب شوئه ژائو از چین قهرمان دختران جوان جهان در سال 2002 و قهرمان بلیتس زنان آسیا در 2012شد.


ونجون جو از چین مقام اول مشترک گرند پری زنان جهان در دوره 2013 ـ 2014برابرآنتوانتا استفانوا از بلغارستان قهرمان بانوان جهان در سال های 2004ـ 2006به پیروزی دست یافت وناتالیا پوگونینا از روسیه نائب قهرمان جهان در سال 2015 هم از سد هومپی کونرو از هند نائب قهرمان در سال2012 گذشت.  

نماینده شطرنج کشورمان در دور هشتم مسابقات به مصاف هومپی کونرو بانوی شماره دو شطرنج جهان می رود.

نتایج دور به دور رقابتها

جدول رده بندی رقابتها

خادم الشریعه در گفتگو با خبرگزاری فارس: گرفتن میزبانی بیشتر به پیشرفت شطرنج کمک می کند

نماینده ایران در رقابت‌های جایزه بزرگ شطرنج بانوان جهان گفت: گرفتن میزبانی‌های بیشتر به پیشرفت شطرنج در ایران کمک می‌شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، سارا سادات خادم الشریعه، نماینده ایران در دور ششم رقابت‌های جایزه بزرگ شطرنج بانوان جهان مقابل نینو باتسیاشویلی نایب قهرمان بانوان اروپا به پیروزی تاریخی و ارزشمندی دست پیدا کرد. این نخستین پیروزی تاریخ شطرنج بانوان کشور در این سطح مسابقات است.

خادم الشریعه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد عملکردش در مرحله دوم رقابت‌های گرند‌پری اظهار داشت: که در پنج دور گذشته به 5 تساوی ارزشمند دست پیدا کردم و با این پیروزی خود را به رده پنجم جدول رساندم. در بازی‌های قبلی با نفر شماره 4 جهان، قهرمان جوانان جهان و شطرنج‌بازی که به نیمه‌نهایی جهان راه پیدا کرده بود مساوی کردم و با پیروزی در بازی آخر توانستم خودم را به جمع بالانشینان جدول رده‌بندی اضافه کنم.

وی درمورد میزبانی ایران در این دوره از مسابقات خاطرنشان کرد: بدون شک این میزبانی روی عملکردم تاثیر می‌گذارد. خوشحالم که حمایت مسئولان و رسانه‌ها را از نزدیک لمس می‌کنم. به نظر من هرچه میزبانی‌ها بیشتر شود و شطرنج هم بیشتر پیشرفت می‌کند.

نماینده ایران در رقابت‌های جایزه بزرگ شطرنج بانوان جهان گفت: خوشبختانه نماینده فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) هم نظرش نسبت به میزبانی‌ ایران مثبت بوده است و گزارش‌های خوبی را برای مسئولان فدراسیون جهانی ارسال کرده است.

خادم‌الشریعه درخصوص حضور مربی‌اش در مسابقات، عنوان کرد: مربی بسیار خوبی دارم که نکات مهمی را برای هر مسابقه به من گوشزد می‌کند. در دور اول که به میزبانی موناکو برگزار شد مربی نداشتم و این امر روی عملکردم تاثیر گذاشته بود، اما در مرحله دوم شرایط تغییر کرده است.

مربی خادم الشریعه در گفتگو با تسنیم:

آرزو دارم خادم الشریعه از بازی کردن لذت ببرد و درگیر قهرمانی نشود/احتمال می دهیم منشا شطرنج  ایران باشد نه هند

مربی اوکراینی نماینده شطرنج کشورمان در گرندپری بانوان جهان می گوید آرزو دارد سارا از بازی شطرنج لذت ببرد و نتیجه گرا نباشد.

«اوگنی میروشنیچنکو» در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره عملکرد سارا سادات خادم‌الشریعه در چهار دیدار برگزار شده در مرحله دوم مسابقات گرندپری بانوان جهان اظهار داشت: شکی نیست که خادم‌الشریعه استعداد زیادی دارد. من فقط 10 روز با او تمرین کردم اما چیزهایی در او می‌بینم که به آنها افتخار می‌کنم. خادم‌الشریعه در مرحله نخست که در موناکو برگزار شد، عملکرد خوبی داشت و امیدوارم در مرحله دوم که به میزبانی تهران برگزار می‌شود، بهتر بازی کند.

وی درباره تغییر عملکرد خادم‌الشریعه در مدت زمان کوتاه گفت: در یک بازه زمانی کوتاه نمی‌توان تغییر زیادی ایجاد کرد. شاید اگر رشته‌ای مثل کاراته بود، می‌شد با استفاده از راه‌های میان‌بر به نتیجه رسید اما شطرنج نیاز به زمان دارد و حداقل 6 تا 12 ماه کار و تمرین نیاز است.

این مربی 36 ساله شطرنج در خصوص میزبانی ایران و نقش آن در پیشرفت شطرنج‌بازان کشورمان عنوان کرد: به دلیل آنکه این رویداد از قوی‌ترین مسابقات است، می‌تواند تاثیر زیادی به‌ویژه بر روی نوجوانان و جوانان داشته باشد. بدون شک زمانی که شطرنج‌بازان نوجوان و جوان می‌بینند که خادم‌الشریعه در چنین سطحی و با بزرگان دنیای شطرنج رقابت می‌کند، این مسئله به آنها انگیزه می‌دهد.

میروشنیچنکو خاطرنشان کرد: مگنوس کارلسن، بهترین شطرنج‌باز مرد کنونی جهان از دانمارک ظهور کرده که به عنوان یک کشور شطرنجی مطرح نیست و در واقع به یکباره شکوفا شده است. بنابراین در ایران نیز می‌تواند این وضعیت ایجاد شود، به‌ویژه آنکه ما در اوکراین احتمال می‌دهیم منشأ شطرنج از ایران باشد، نه هند. با توجه به پیشینه تاریخی شطرنج در ایران، آینده خوبی را برای این رشته در ایران می‌بینم.

وی در پایان گفت: بهترین آرزویی که می‌توانم برای خادم‌الشریعه داشته باشم، این است که او از بازی کردن لذت ببرد، نه اینکه درگیر قهرمانی و کسب مدال شود، چون همین لذت از شطرنج باعث کسب نتایج خوب می‌شود.

 

پیروزی تاریخی خادم الشریعه مقابل نایب قهرمان بانوان اروپا/ نماینده ایران به رده پنجم صعود کرد

نماینده شایسته کشورمان موفق شد در یک دیدار تاریخی در دور ششم جایزه بزرگ شطرنج بانوان جهان مقابل نینو باتسیاشویلی نایب قهرمان بانوان اروپا به پیروزی دست پیدا کند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، سارا سادات خادم الشریعه نماینده شایسته کشورمان در دور ششم رقابتهای جایزه بزرگ شطرنج بانوان جهان مقابل نینو باتسیاشویلی نایب قهرمان بانوان اروپا به پیروزی تاریخی و ارزشمندی دست پیدا کرد. این نخستین پیروزی تاریخ شطرنج بانوان کشور در این سطح مسابقات است.

خادم الشریعه که در پنج دور گذشته نیز به 5 تساوی ارزشمند دست پیدا کرده بود با این پیروزی خود را به رده پنجم جدول رساند.

 

نماینده شطرنج کشورمان که تا به اینجای مسابقات عملکردی خیره کننده داشته است از ساعت 15 فردا 29 بهمن ماه به مصاف والنتینا گونینا قهرمان سابق بانوان اروپا و قهرمان سابق بانوان روسیه و قهرمان سابق مسابقات برق آسای شطرنج بانوان جهان می رود.

در دیگر دیدارهای دور ششم، والنتینا گونینا از روسیه مقابل ناتالیا پوگونینا از روسیه ، آنتوانتا استفانوا از بلغارستان مقابل پیا کراملینگ از سوئد به نتیجه تساوی دست پیدا کردند و ونجون جو از چین موفق شد هومپی کونرو از هندوستان را شکست دهد.

همچنین شوئه ژائو از چین، دروناوالی هاریکا از هندوستان را شکست داد و نانا زاگنیدزه گرجستانی ، ناتالیا ژوکوا از اوکراین را شکست داد.

ادامه درخشش نماینده شطرنج ایران درحضور معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان/نایب قهرمان جهان هم حریف خادم الشریعه نشد

نماینده شایسته شطرنج کشورمان موفق شد در دور پنجم رقابتهای جایزه بزرگ شطرنج بانوان جهان به پنجمین تساوی ارزشمند خود این بار در برابر نایب قهرمان شطرنج بانوان جهان دست پیدا کند. 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، مرحله دوم رقابتهای شطرنج جایزه بزرگ بانوان جهان از 22 بهمن با حضور 11 شطرنجباز برتر جهان و نماینده شطرنج کشورمان در تهران آغاز شد و تا چهارم اسفندماه ادامه دارد.

دور پنجم این رقابتها با حضور گرم و صمیمی رباب شهریان معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان از ساعت 15 امروز آغاز شد و سارا سادات خادم الشریعه نماینده شایسته کشورمان به مصاف ناتالیا پوگونینا استاد بزرگ روس و نایب قهرمان شطرنج بانوان جهان در سال 2015 رفت و موفق شد در دیداری هوشمندانه وی را متوقف کند و به یک تساوی ارزشمند دست پیدا کند. این پنجمین تساوی نماینده شطرنج کشورمان در این مسابقات است.

در دیگر دیدارهای امروز ناتالیا ژوکوا از اوکراین و نینو باتسیاشویلی از گرجستان، نانا زاگنیدزه از گرجستان و شوئه ژائو از چین، پیا کراملینگ  از سوئدو هومپی کونرو از هند و ونجون جو از چین-والنتینا گونینا از روسیه به نتایج تساوی دست پیدا کردند. دروناوالی هاریکا از هندوستان نیز موفق شد آنتوانتا استفانوا از بلغارستان را شکست دهد.

دور ششم این مسابقات از ساعت 15 فردا 28 بهمن ماه پیگیری می شود و خادم الشریعه با نینو باتسیاشویلی نایب قهرمان شطرنج بانوان اروپا رقابت خواهد کرد.

توقف بانوی سوم شطرنج جهان مقابل ساراسادات خادم الشریعه در مسابقات جایزه بزرگ شطرنج بانوان جهان

نماینده شایسته ایران در دور چهارم رقابت های جایزه بزرگ شطرنج بانوان جهان به مصاف ونجون جو ، استاد بزرگ سرشناس چینی رفت و موفق شد در یک دیدار سخت و نسبتا کوتاه حریف نامدارش را متوقف کند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، در دور چهارم رقابت های جایزه بزرگ شطرنج بانوان جهان ، نماینده شایسته ایران به مصاف ونجون جو ، استاد بزرگ سرشناس چینی رفت و موفق شد در یک دیدار سخت و نسبتا کوتاه حریف نامدارش را متوقف کند.


ونجون جو که از سال 2011 و با کسب عنوان نائب قهرمانی در رقابت های جایزه بزرگ شطرنج بانوان جهان ، عنوان استاد بزرگی بانوان را یدک می کشد در مسابقات جایزه بزرگ شطرنج بانوان جهان 2014-2013 در شارجه امارات نیز عنوان اولی مشترک را با هموطنش ییفان هو بدست آورده است.


وی همچنین دوبار در سال های 2010 و 2014 قهرمان بانوان چین شده و از سال 2014 عنوان استادبزرگی آقایان را بدست آورده است.
در دیگر دیدارها نیز نینو باتسیاشویلی از گرجستان مقابل ناتالیا پوگونینای روس شکست خورد.والنتینا گونینا از کشور روسیه مقابل پیا کراملینگ سوئدی به پیروزی رسید.هومپی کونرو و دروناوالی هاریکا هر دو از هندوستان به نتیجه تساوی رضایت دادند.

همچنین آنتوانتا استفانوا از بلغارستان مقابل نانازاگنیدزه از گرجستان شکست خورد و شوئه ژائو از چین به یک پیروزی ارزشمند دیگر اینبار مقابل ناتالیا ژوکوا از اوکراین دست پیدا کرد.

توقف قهرمان سابق شطرنج بانوان اروپا مقابل خادم الشریعه/ نماینده ایران  1/5 امتیازی شد

سارا سادات خادم الشریعه نماینده شایسته کشورمان در دور سوم رقابتهای جایزه بزرگ شطرنج بانوان جهان به سومین تساوی ارزشمند خود دست پیدا کرد.

  به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، دور سوم رقابتهای جایزه بزرگ شطرنج بانوان جهان از ساعت 15 امروز در محل فدراسیون شطرنج برگزار شد و نماینده شایسته کشورمان موفق شد استاد بزرگ سوئدی  پیا کراملینگ قهرمان بانوان اروپا را شکست دهد

 

این سومین تساوی ارزشمند سارا سادات خادم الشریعه در این رقابتهاست. خادم الشریعه در دور نخست زاگنیدزه گرجستانی و در دور دوم هاریکاری هندوستانی را متوقف کرده بود تا به 1/5 امتیاز تا به اینجای رقابتها برسد. نماینده کشورمان فردا و در چهارمین دیدار خود به مصاف ونجون جو از چین می رود.

در دیگر دیدارها نینوباتسیاشویلی از گرجستان مقابل  شوئه ژائو از چین شکست خورد.این تنها بازی امروز بود که با نتیجه ای جز تساوی به پایان رسید.   

  در دیگر دیدارها آنتوانتا استفانوا از بلغارستان مقابل  ناتالیا ژوکوا از اوکراین ، هومپی کونرو از هند در برابر  نانا زاگنیدزه از گرجستان ، ولنتینا گونینا از روسیه  در مصاف با  درونا والی هاریکا از هند و ناتالیا پوگونینا از روسیه در برابر ونجون جو از چین به نتایج تساوی دست پیدا کردند.

گزارشی فنی از برخی دیدارهای امروز توسط اساتید حاضر در سالن و تنظیم محمد ابراهیم زاده مسئول کمیته آموزش و پژوهش فدراسیون شطرنج؛

ساعت 15:40 : هاریکا و پوگونینا  اولین بازیکنانی هستند که دیدارشان با تساوی به اتمام رسیده و در کنفرانس حاضر شده اند.
مبارزه ایندو با تعویض سه جفت سوار سبک به وضعیتی متعادل رسید و بازی با تکرار حرکات به تساوی رسید.
و اما بازی سارا سادات خادم الشریعه نماینده شایسته ما در این رقابت ها :
پس از مرحله شروع بازی که با حرکات دقیق سارا به وضعیتی کمابیش قابل قبول برای سارا منتهی شد دو بازیکن وزیرها را تعویض نمودند.
در حرکت بیستم و آنجا که سارا می توانست با حرکت Rf3 موقعیت بهتری در آخربازی بدست آورد با حرکت عجولانه R*a3 برتری مختصر خود را از دست داد و به اعتقاد استاد بزرگ میروشچنکو ، در این وضعیت ، کراملینگ برتری جزئی دارد.
ساعت 17 و 45 دقیقه :
بازی سارا و حریف با تجربه اش در آخر بازی رخ و پنج پیاده در جریان است . احتمال تساوی در آخر بازی های رخ ، بیشتر از هر آخر بازی دیگر ، مشاهده شده است و شاید تساوی را محتمل ترین نتیجه این بازی دانست.

دو پیاده متصل سارا در جناج وزیر شانس های او در این وضعیت هستند و پیاده های مرکزی کراملینگ امکانات خوبی را برای او بوجود آورده اند. باید منتظر حرکات بعدی بود.
مساوی شد :
بله همانطور که انتظار می رفت بازی سارا با استاد بزرگ پیا کراملینگ در دور سوم بازی های گرند پریکس مساوی شد ! اگر چه در وضعیت نهایی که بصورت آن لاین نمایش داده شد شانس هایی برای سارا با حرکت b3! مشاهده می شود اما به اعتقاد استاد بزرگ شادی پریدر که هم اکنون در سالن کنفرانس حضور . پیدا کرده است بردن این آخر بازی ها آسان نیست.
سه بازی مهم با سه استاد بزرگ مطرح بانوان جهان و کسب یک و نیم امتیاز از آنها نتیجه ای درخشان از سارا خادم الشریعه نماینده شایسته ما در این رقابت ها بوده است.

اخبار لحظه به لحظه رقابتهای گرندپری شطرنج بانوان جهان در سایت رسمی مسابقات و کانال رسمی رقابتها

علاقه مندان برای کسب اخبار لحظه به لحظه رقابتهای گرندپری شطرنج بانوان جهان، می توانند به سایت رسمی مسابقات و کانال خبری این رویداد بزرگ بین المللی مراجعه کنند.  

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، مرحله دوم رقابتهای گرندپری شطرنج بانوان جهان از 22 بهمن ماه به میزبانی ایران آغاز شده و تا 4 اسفندماه ادامه دارد.

سایت رسمی این رقابتهای بین المللی که بزرگترین میزبانی تاریخ ورزش بانوان کشور می باشد عبارت است از:

tehran2016.fide.com

همچنین علاقه مندان به کسب اطلاع لحظه به لحظه از این مسابقات می توانند با عضویت در کانال خبری رقابتهای گرندپری از تصاویر و اخبار آنلاین مسابقات بهره ببرند:

https://telegram.me/grandprix2016

 

تساوی ارزشمند خادم الشریعه مقابل قهرمان سابق شطرنج بانوان آسیا و نفر یازدهم جهان

دور دوم مسابقات شطرنج گرندپری بانوان جهان در تهران با تساوی نماینده کشورمان مقابل استاد بزرگ هندی به پایان رسید.

 به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، دور دوم مسابقات شطرنج گرندپری بانوان جهان به میزبانی تهران از ساعت 15 امروز (جمعه) در سالن مسابقات این فدراسیون برگزار شد و ساراسادات خادم‌الشریعه تنها نماینده کشور ایران به مصاف دروناوالی هاریکا، نفر یازدهم رنکینگ جهانی از هند رفت و موفق شد این استاد بزرگ را که سابقه قهرمانی در شطرنج بانوان آسیا را دارد متوقف کند. 

خادم‌الشریعه روز گذشته در نخستین دیدار خود نیز مقابل نانا زاگنیدزه، نفر هشتم رنکینگ جهانی از گرجستان به تساوی رسیده بود.

خادم الشریعه در سومین دیدار خود فردا (شنبه) با استاد بزرگ «پیا کراملینگ» از سوئد دیدار خواهد کرد.

 

نتایج  کامل دور دوم مسابقات به شرح زیر است:

ولنتینا گونینا از روسیه مقابل نانا دزاگنیدزه از گرجستان شکست خورد.

پیا کراملینگ از سوئد مغلوب ناتالیا پوگونینا از روسیه  شد

آنتوانتا استفانوا از بلغارستان برابر شوئه ژائو از چین به نتیجه تساوی رسید.

هومپی کونرو از هند مقابل ناتالیا ژوکوا از اوکراین به نتیجه تساوی رسید.

ونجون جو از چین برابر مینوباتسیاشویلی از گرجستان مساوی کرد.

خادم الشریعه از کشورمان مقابل دروناوالی هاریکا از هندوستان به نتیجه تساوی رسید.

برنامه سومین دور از مسابقات (که از ساعت 15 فردا شنبه 24 بهمن آغاز می شود)به شرح زیر است:

مینوباتسیاشویلی از گرجستان- شوئه ژائو از چین
آنتوانتا استفانوا از بلغارستان- ناتالیا ژوکوا از اوکراین
هومپی کونرو از هند - نانا دزاگنیدزه از گرجستان
ولنتینا گونینا از روسیه - برونا والی هاریکا از هند
سارا خادم الشریعه - پیا کراملینگ از سوئد
مغلوب ناتالیا پوگونینا از روسیه - ونجون جو از چین

توقف استاد بزرگ زاگنیدزه مقابل خادم الشریعه در دور نخست گرندپری شطرنج بانوان جهان

دور نخست رقابتهای شطرنج گرندپری بانوان جهان با تساوی ارزشمند سارا سادات خادم الشریعه مقابل استاد بزرگ بانوان گرجستانی همراه بود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، دور نخست مرحله دوم رقابتهای گرندپری شطرنج بانوان جهان از ساعت 15 امروز 22 بهمن ماه به میزبانی استان تهران(محل فدراسیون)آغاز شد. 

در این مرحله از رقابتها همچون مرحله اول(که در موناکو برگزار شد) 12 شطرنجباز حضور دارند که طی دو هفته و در 11 دور با هم به رقابت می گردازند. در پایان دور نخست این مسابقات استاد بین المللی سارا سادات خادم الشریعه نماینده شایسته شطرنج کشورمان موفق شد استاد بزرگ بانوان زاگنیدزه از گرجستان را متوقف کند و قدم نخست را محکم بردارد.

آنتوانتا استفانوا(بلغارستان) مقابل نینو باتسیاشویلی(گرجستان) به نتیجه تساوی رضایت داد. شوئه ژائو(چین) مقابل  هومپی کونرو(هندوستان) شکست خورد.ناتالیا ژوکوا(اوکراین) مقابل  ولنتینا گونینا(روسیه) به پیروزی رسید. دروناوالی هاریکا(هندوستان) مقابل ناتالیا پوگونینا( روسیه) شکست خورد. پیا کراملینگ( سوئد) نیز مقابل  ونجون جو(چین) شکست خورد.

دور دوم این رقابتها از ساعت 15 فردا 23 بهمن ماه پیگیری می شود.

بزرگترین رویداد ورزش بانوان کشور آغاز شد/ رقابت 12 شطرنجباز برتر جهان در مسابقات جایزه بزرگ شطرنج بانوان 2016

مسابقات گرندپری(جایزه بزرگ)شطرنج بانوان جهان با شرکت 11 شطرنجباز برتر جهان ونماینده کشورمان سارا سادات خادم الشریعه آغاز شد. این مسابقات تا چهارم اسفندماه به طول می انجامد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، مراسم افتتاحیه مرحله دوم رقابتهای شطرنج جایزه بزرگ بانوان جهان از ساعت 14/30 امروز 22 بهمن ماه به میزبانی استان تهران و در محل فدراسیون برگزار شد.

دکتر لاله عبادی مشاور امور هماهنگی بانوان وزارت ورزش و جوانان، دکتر رضا شجیع سرپرست دفتر محیط زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان ، پروین کرملو سرپرست دفتر هماهنگی امور بانوان وزارت ورزش و جوانان، فاطمه سلیمی مشاور مدیر کل و رئیس هماهنگی امرو بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، علی اصغر زرگر رئیس گروه توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، نصرالله پریچهره سرپرست فدراسیون شطرنج و کمند عزیزی سرپرست نایب رئیسی بانوان فدراسیون  و جمعی دیگر از مسئولان و پیشکسوتان و علاقه مندان این رشته حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم نصرالله پریچهره سرپرست فدراسیون شطرنج با اشاره به پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: خوشحالیم که در روز 22 بهمن ماه که ملت شریف و با شهامت ایران پیروزی انقلاب اسلامی خود را جشن می گیرند میزبان یکی از بزرگترین رویدادهای ورزشی تاریخ کشور هستیم.

وی افزود: امیدورایم این میزبانی خاطره خوشی برای همه شرکت کنندگان باشد و نماینده شایسته و جوان کشورمان نیز بهترین عملکرد خود را داشته باشد.

فدراسیون شطرنج حامی پرنده پلیکان

فدراسیون شطرنج یکی از 51 فدراسیونی است که حامی یکی از گونه های در حال انقراض است. میزبانی رقابتهای جایزه بزرگ شطرنج فرصت مناسبی برای اعلام رسمی این حمایت از طریق نماینده و سفیر ورزشی کشورمان بود.

بنابراین و در هماهنگی با دکتر شجیع سرپرست دفتر محیط زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان مراسم رونمایی از حمایت فدراسیون شطرنج از پرنده پلیکان در مراسم افتتاحیه رقابتهای گرندپری شطرنج بانوان جهان برگزار شد.

دکتر شجیع در این مراسم ضمن اعلام خوشحالی از این حمایت عنوان کرد: همه فدراسیون های ورزشی از یک گونه جانور در حال انقراض حمایت می کنند و امیدورایم از این روش بتوانیم گامی در حمایت از محیط زسیت و جانداران داشته باشیم.

پس از این مراسم کوتاه  میزبانی رقابتهای جایزه بزرگ شطرنج بانوان جهان آغاز شد. در این مسابقات 11 شطرنجباز برتر جهان از 7 کشور مختلف به همراه سارا سادات خادم الشریعه نماینده شطرنج کشورمان حضور دارند.

نظرات

نام

ایمیل   (نمایش داده نخواهد شد)
نظر

حامیان


قهرمانان
  • قهرمانان جهانی - اسیائی و کشوری
    قهرمانان جهانی - اسیائی و کشوری

  • استاد بزرگ شاهین لرپری زنگنه
    استاد بزرگ شاهین لرپری زنگنه
    قهرمان لیگ برتر باشگاهای کشوربه همراه تیم سایپا وکسب مقام اول (میز3) در سال 1398
    کسب عنوان برترین بازیکن جوان آسیا از سوی فدراسیون شطرنج آسیا (2016)
    شرکت در مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی کشور وراه یابی به فینال مسابقات در سال 1396
    نایب قهرمانی لیگ برتر باشگاهای کشوربه همراه تیم ذوب آهن وکسب مقام اول (میز1) در سال 1395
    کسب اخرین نورم استاد بزرگی در مسابقات المپیادجهانی به همراه تیم ملی بزرگسالان
    کسب مقام سوم قهرمانی جهان در رده سنی زیر 18 سال -2016
    کسب مدال طلای تیمی قهرمانی جهان در المپیاد زیر 16 سال 2015 - مغولستان
    کسب عنوان قهرمانی اسیا در رده سنی زیر 16 سال - 2015(کره جنوبی)
    کسب مقام دوم مشترک اوپن گرجستان 2015
    کسب اولین نورم استادبزرگی در تیرماه 94 (بلغارستان)
    کسب عنوان استادی بین المللی در فروردین 94(تایلند)
    کسب عنوان سومی تیمی مسابقات المپیاد جهانی 2014 مجارستان
    قهرمان اسیا در رده سنی زیر 16 سال -2014- هند
    کسب مدال تیمی مسابقا بین المللی قونیه ترکیه 2014
    کسب مدال برنز تیمی مسابقا بین المللی قونیه ترکیه 2013
    مقام دومی قهرمانی اسیا - رده سنی زیر 14 سال - ایران 2013
    مقام دوم تيمي و كسب مدال نقره ميز 5 در المپياد جهاني زير 16 سال (تركيه - 2012)
    مقام اول تیمی مسابقات قونیه - ترکیه 2012
    قهرمان اسیا در رده سنی زیر 14 سال سريلانكا و کسب مدال تیمی زیر 14 سال
    کسب مدال نقره تیمی سریع زیر 14 سال سریلانکا 2012
    مقام چهارم (مشترک با سوم ) جهان زیر 12 سال برزیل 2011
    قهرمان اسيا زير 12 سال فیلیپین 2011
    مقام ششم جهان زیر 12 سال 2010 یونان
    مقام هفتم جهان زیر 10 سال ترکیه 2009
    قهرمان اسيا زیر 10 سال 2009 هند و همچنین طلای تیمی زیر 10 سال
    مقام اول كشور در رده سني زير 12 سال
    مقام چهارم مسابقات زیر 14 سال قهرمانی جهان 2011
    قهرمان کشوردر سال 90-1389
    کسب مدال طلای asean ویتنام 2009 و اخذ عنوان استادی فیده
    کسب مدال تیمی زیر 10 سال - ویتنام 2008

  • استاد بین المللی  نیما جوانبخت
    استاد بین المللی نیما جوانبخت
    کسب مقام سوم اسیا در رده سنی زیر 20 سال - 2015 قرقیزستان
    کسب مقام قهرمانی کشور در رده سنی زیر 20 سال - 1394
    کسب مقام دومی مسابقات سریع و چهارمی متعارف قهرمانی اسیا - رده سنی زیر 18 سال -ایران 2013
    كسب مقام دوم تيمي در مسابقات المپياد جهاني زير 16 سال (استانبول 2012)
    مقام چهارم زير 16 سال اسيا (2012 سريلانكا)
    مقام اول اسيا در مسابقات سريع و بليتس زير 16 سال اسيا (2012 سريلانكا)
    مقام دوم تيمي زير 16 سال اسيا (2012 سريلانكا)
    مقام ششم مسابقات قهرمانی جهان در رده سنی زیر 16 سال 2011
    قهرمان جشنواره سراسری کشور در سال 90
    مدال نقره زیر 16 سال اسیا فیلیپین 2011
    نفر سوم مسابقات قهرمانی کشور در رده سنی زیر 16 سال
    مدال برنز تیمی المپیاد جهانی2011 - مدال طلای انفرادی المپیاد جهانی 2011
    مدال طلای تیمی مسابقات ازاد ترکیه 2011

  • استاد فیده انوشا مهدیان
    استاد فیده انوشا مهدیان
    نائب قهرمان مسابقات برق آسا زون غرب آسیا رده زیر 20 سال 2022 - قرقیزستان
    مقام سوم مسابقات المپیاد جهانی گروه B سال 2022 - هند
    نایب قهرمان مسابقات قهرمانی بانوان کشور سال 1400 و عضویت در تیم ملی بزرگسالان کشور - کرمانشاه
    مقام سوم مسابقات جوانان آسیا رده زیر 20 سال 2021 - کسب دومین نورم استادی بین المللی - سریلانکا
    قهرمان تیمی(تیم سایپا تهران)مسابقات لیگ برتر کشور 1398 - تهران
    مقام سوم مسابقات نوجوانان جهان رده زیر 16 سال 2019 - هند
    نایب قهرمان مسابقات قهرمانی بانوان کشور سال 1398 و عضویت در تیم ملی بزرگسالان کشور - رشت
    مقام سوم مسابقات زون 3/1 بانوان آسیا سال 2019 - کسب اولین نورم استادی بین المللی - اردن
    نائب قهرمان تیمی(تیم ذوب آهن اصفهان) لیگ برتر کشور 1397 - تهران
    قهرمان مسابقات قهرمانی بانوان کشور سال 1397 و عضویت در تیم ملی بزرگسالان کشور - گرگان
    نایب قهرمان مسابقات قهرمانی کشور رده زیر 16 سال 1397 - قزوین
    نایب قهرمان مسابقات قهرمانی کشور رده زیر 20 سال 1397 - زنجان
    مقام سوم تیمی مسابقات المپیاد جهانی شطرنج رده زیر 16 سال 2018 - هند
    قهرمان میز بانوان(تیم ذوب آهن اصفهان)مسابقات لیگ برتر کشور 1396 - رشت
    نائب قهرمان مسابقات قهرمانی کشور رده زیر 20 سال 1396 - گرگان
    قهرمان مسابقات قهرمانی کشور رده زیر 16 سال 1396 - ساری
    نائب قهرمان مسابقات قهرمانی سریع آسیا رده زیر 20 سال 1396 - شیراز
    نائب قهرمان تیمی(تیم ذوب آهن اصفهان)مسابقات لیگ برتر کشور 1395 - تهران
    نایب قهرمان مراحل اول و دوم مسابقات قهرمانی کشور رده زیر 14 سال 1395 - سمنان
    نایب قهرمان مرحله اول مسابقات قهرمانی کشور رده زیر 20 سال 1395 - یزد
    مقام سوم مسابقات قهرمانی کشور رده زیر 14 سال 1394 - قزوین
    قهرمان مسابقات قهرمانی کشور رده زیر 20 سال 1394 - ماهشهر
    قهرمان مسابقات قهرمانی کشور رده زیر 12 سال 1393 - ساری
    مقام سوم مسابقات قهرمانی کشور رده زیر 12 سال 1392 - قزوین

  • هستی خسروی
    هستی خسروی
    مقام دوم رده سنی زیر 10 سال1396
    کسب عنوان سومی قهرمانی جهان در رده سنی زیر 8 سال -216
    قهرمان کشور در رده سنی زیر 8 سال دختران - 1394
    نایب قهرمان رده سنی زیر 6 سال جشنواره کشور - 1392

  • محمد صادق نادری
    محمد صادق نادری
    قهرمان مسابقات اماتوزی اسیا- اصفهان 2016
    نایب قهرمان رده سنی زیر 14 سال پسران - 1394

  • محسن ترکان
    محسن ترکان
    نایب قهرمان مسابقات اماتوری اسیا- اصفهان 2016
  • امیرحسین بادکوبی
    امیرحسین بادکوبی
    کسب مقام سوم رده سنی زیر 14 سال کشور در سال 1391
    كسب مقام اول اوپن زنده ياد دكتر نوابي (كرمان -1391)
    نایب قهرمان مسابقات زیر 20 سال کشور در سال 1391
    مقام سوم در رده سنی زیر 12 سال در سال 90-1389

  • علیرضا آقائی
    علیرضا آقائی
    کسب مقام سوم رده سنی زیر 18 سال کشور در سال 1391
    مقام دوم تيمي زير 16 سال اسيا(سريلانكا2012)
    نفر دوم مسابقات قهرمانی کشور در رده سنی زیر 16 سال در سال 90-1389
    تکرار مقام دوم رده سنی زیر 16 سال کشور - سال 91-1390

  • فراز قلعه دار
    فراز قلعه دار
    نايب قهرمان اوپن زنده ياد دكتر نوابي (كرمان - 1391)
    قهرمان کشور در سال 1390 (رده سنی زیر 20سال)

  • استاد فيده پرنيان عباسي
    استاد فيده پرنيان عباسي
    کسب مقام سوم رده سنی زیر 12 سال کشور در سال 1391
    کسب مقام اول مشترک و عنوان استادي فيده مسابقات اسه ان در مسابقات اسه ان 2012
    مقام دوم قهرمانی کشور در رده زیر 10سال- سال 90-1389

  • رامیلا واگوهیان
    رامیلا واگوهیان
    مقام سوم زیر 18 سال 1396
    کسب مقام سوم بازیهای سریع مدارس اسیا در رده سنی زیر 15 سال دختران - تهران 2016
    نایب قهرمان کشور در رده سنی زیر 20 سال دختران - 1394
    نایب قهرمان کشور در رده سنی زیر 18 سال - 1393
    مقام سوم قهرمانی کشور - رده سنی زیر 14 سال - 1392
    مقام دوم زیر 8سال کشور در سال 1388

  • اشکان ازلی
    اشکان ازلی
    نایب قهرمان کشور در رده سنی زیر 16 سال(1392) و راهیابی به مسابقات قهرمانی اسیا(2014)
  • طناز ازلی
    طناز ازلی
    مقام سوم مسابقات قهرمانی بانوان کشور سال 1397 و عضویت در تیم ملی کشور
    نائب قهرمان کشور در رده سنی زیر 18 سال 1397
    مقام دوم مسابقات آسیایی رده سنی زیر 16 سال 2017
    مقام سوم سریع قهرمانی آسیا رده سنی زیر 16 سال 2017
    قهرمان کشور دررده سنی زیر16سال دختران 1395
    نایب قهرمان رده سنی زیر 15 سال دختران مدارس اسیا و کسب عنوان wcm - تهران 2016
    نایب قهرمان کشور در رده سنی زیر 14 سال - 1393

  • فاطمه مشهدی
    فاطمه مشهدی
    مقام اول کشور در رده سنی زیر 12 سال - 1398
    کسب مقام سوم زیر 12 سال کشور درسال 1397
    مقام سوم رده سنی زیر 10 سال 1396
    کسب عنوان دومی مسابقات سریع مدارس اسیا در رده سنی زیر 9 سال دختران - تهران 2016
    نایب قهرمان کشور در رده سنی زیر 8 سال دختران - 1394
    قهرمان کشور در جشنواره کشوری رده سنی زیر 6 سال - تهران - 1392

  • کیارش نجفی
    کیارش نجفی
    1390- مقام سوم تیمی دانش اموزان اسیا2011
    قهرمان استات اصفهان در رده سنی زیر 16 سال - 1394

  • خشایار رجبی
    خشایار رجبی
    مقام سوم تیمی دانش اموزان اسیا - 2011
  • امید کریمی
    امید کریمی
    دارنده مدال برنز قهرمانی کشور کم بینایان و نابینایان - 1395 رامسر
  • عسل کاظم زاده
    عسل کاظم زاده
    کسب عنوان بهترین بازیکن ریتینگ دار زیر 1900 بانوان اماتوری اسیا- اصفهان 2016
    قهرمان استان در رده سنی زیر 12 سال - 1393
    راهیابی به فینال قهرمانی کشور بانوان (انتخابی تیم ملی بزرگسالان)1393
    قهرمان استان در رده سني زير 10 سال دختران -1391
    قهرمان استان در رده سنی زیر 20 سال دختران - سال 1390
    مقام هفتم رده سنی زیر 10 سال کشور - سال 91-1390
    مقام چهارم مسابقات قهرمانی کشور رده سنی زیر 8 سال 90-1389

  • ایدا عباسی
    ایدا عباسی
    نفر چهارم کشور در رده سنی زیر 10 سال 91-1390 و قهرمان استان در رده سنی زیر 10 سال دختران
    نفر چهارم کشور در رده سنی زیر 10 سال 91-1390
    قهرمان استان در رده سنی زیر 10 سال دختران

  • مسعود ایرانپور
    مسعود ایرانپور
    بهترین بازیکن با ریتینگ زیر 1800 مسابقات اماتوری اسیا- اصفهان 2016
  • علی کدخدائی
    علی کدخدائی
    بهترین بازیکن با ریتینگ زیر 2000 مسابقات اماتوری اسیا- اصفهان 2016
  • محمد جواد نادری
    محمد جواد نادری
    بهترین بازیکن بدون ریتینگ مسابقات اماتوری اسیا- اصفهان 2016
  • نگین ماجد
    نگین ماجد
    کسب عنوان بهترین بازیکن با ریتینگ زیر 1700 مسابقات اماتوری بانوان اسیا-اصفهان 2016
  • آرش جعفری قورتانی
    آرش جعفری قورتانی
    قهرمان کشور در رده سنی زیر 8 سال - 1398
    قهرمان زیر 6 سال پسران در سال 1395

  • آرین اعتمادی
    آرین اعتمادی
    مدال برنز زیر 14 سال کشور - 1398
    قهرمان زیر 10 سال پسران استان در سال 1395

  • مائده یوسفیان
    مائده یوسفیان
    مدال برنز زیر 10 سال کشور - 1398
  • شایان ایمن
    شایان ایمن
    قهرمان استان زیر 10 سال 1396
    نایب قهرمان استان زیر 12 سال 1397
    قهرمان استان زیر 12 سال 1398
    نایب قهرمان کشور زیر 14 سال 1399
    نایب قهرمان اسیا زیر14 سال 2021